Sztuczna inteligencja – szanse i zagrożenia dla sektorów kultury i kreatywnych

Stowarzyszenie Kreatywna Polska zaprasza na III Forum Kreatywności - 11 czerwca w Kinie Kultura w Warszawie, w czasie którego zajmiemy się „gorącym” tematem sztucznej inteligencji - czy jest ona szansą, czy zagrożeniem dla sektorów kultury.

Kiedy: 11 czerwca 2024 roku, godz. 10.30 – 17.00

Gdzie: Kino Kultura, Krakowskie Przedmieście 21/23, Warszawa

Stowarzyszenie Kreatywna Polska zaprasza na III Forum Kreatywności – 11 czerwca w Kinie Kultura w Warszawie, w czasie którego zajmiemy się „gorącym” tematem sztucznej inteligencji – czy jest ona szansą, czy zagrożeniem dla sektorów kultury.

Dr Damian Flisak, ekspert prawa własności intelektualnej oraz prawa nowych technologii i moderator panelu NR 1 zapraszając na III Forum Kreatywności powiedział: – Tym razem tematem naszego spotkania uczynimy trudne związki pomiędzy własnością intelektualną, a sztuczną inteligencją. Będziemy omawiać rzecz bardziej lub troszkę mniej po prawniczemu, ale postaramy się, aby uczestnicy konferencji wyszli zadowoleni.

Rejestrację zapisanych na wydarzenie (na stronie Forum Kreatywności) uczestników – https://forumkreatywnosci.pl/rejestracja/ – rozpoczynamy od godz. 10:00.

Poniżej skrócona Agenda wydarzenia, którą można znaleźć również na stronie Forum Kreatywności: www.forumkreatywnosci.pl

Po krótkim powitaniu prezesa Stowarzyszenia Kreatywna Polska Jerzego Kornowicza i wstępie prowadzącej III Forum Kreatywności Małgorzaty Maślankiewicz, o godz. 10:50 rozpoczniemy nasze panelowe dyskusje.

10:50 Panel NR 1 – Kultura pod presją: jak monetyzować swoją pracę w świecie AI? AI Act – co przyniesie dobrego dla kultury?

W pierwszym panelu poruszymy, między innymi, zagadnienia: – Jak się uczy AI, z czego czerpie wiedzę, w jaki sposób przetwarza utwory? – Czy i w jaki sposób można zarobić na trenowaniu algorytmów? – Jak OZZ sobie poradzą z oznaczaniem autorstwa i wypłatą tantiem? – Czy w tej mierze przydatny jest AI Act? Jakie zmiany w prawie autorskim są niezbędne w najbliższej przyszłości?

12:25 Panel NR 2 – Generatywna sztuczna inteligencja: nowy horyzont twórczości czy zmierzch prawa autorskiego ?

W drugim panelu postaramy się odpowiedzieć na pytania: – Jak AI wpływa na tworzenie, ochronę dóbr osobistych, wizerunku, a nawet głosu? – Czy znaczniki z AI Act to dobre rozwiązanie, jakie są aspekty prawne tworzenia przy pomocy AI. – Jaki AI ma wpływ na użytkownika a jaki na twórcę?

14:20 Panel NR 3 – Sztuczna inteligencja w kulturze

W trzecim panelu zastanowimy się: – Jakie są konkretne przykłady wykorzystania AI w tworzeniu? – Czy AI pomaga w tworzeniu? – Czy widoczne staje się dystansowanie od „maszynowej twórczości”, w jakich obszarach? – Czy AI to „samo zło”, czy też otwiera nowe horyzonty? – Czy AI zastąpi twórców?

15:35 Panel 4 – Kultura jutra – próba spojrzenia przez pryzmat użyteczności AI

W ostatnim, czwartym panelu spróbujemy przewidzieć: – Jaka jest przyszłość tworzenia, czy przed tworzeniem istnieje jutro? – Dotkniemy też szerszego spektrum wykorzystania AI: tego, co dobre, i złe. – Wykażemy, że maszyny myślą out of the box – i powiemy o różnicach w treściach generowanych maszynowo i przez człowieka. – Powiemy, gdzie nie ma kontrowersji by korzystać z AI (np. analiza wyników w medycynie), a gdzie te kontrowersje są (plastyka, animacja, teksty dziennikarskie). – Na zakończenie wskażemy nietypowe zastosowania AI.

III Forum Kreatywności zakończymy około godziny 17:00.

W czasie Forum przewidziany jest czas na zadawanie pytań po każdym panelu i na zakończenie konferencji, a także przerwy kawowe i przerwa na lunch. Zapraszamy serdecznie do rejestracji na III Forum Kreatywności https://forumkreatywnosci.pl/rejestracja/, abyśmy mogli spotkać się w jak najszerszym gronie 11 czerwca w Kinie Kultura.

Zapraszamy serdecznie 11 czerwca do warszawskiego Kina Kultura! Formularz rejestracyjny dostępny jest na stronie https://forumkreatywnosci.pl/rejestracja/

Stowarzyszenia Kreatywna Polska (www.kreatywnapolska.pl) jest najbardziej reprezentatywną organizacją skupiającą polski sektor kreatywny reprezentują liczne podmioty z branży kultury i kreatywnej, a także organizacje polskich twórców, przedsiębiorców, wydawców, producentów, nadawców oraz dystrybutorów treści.

Skip to content