
AI to nie jest moda. To duże zjawisko (oczywiście) technologiczne, ale także gospodarcze, społeczne i polityczne. Bez weryfikacji nie jesteśmy na tym etapie i w tym momencie korzystać z AI, która podaje nam złe odpowiedzi i złe dane. Korzystając z AI musimy mieć pewność, że jest on dobrze nakarmiony. Potrzebujemy edukacji odbiorców od podstaw – systemowej, nie jednorazowych akcji, czy kampanii. Potrzebujemy edukacji od przedszkola – mądrej, wielowarstwowej pokazującej – jak korzystać z tej technologii, jak współpracować z AI-em, dlaczego (dostajemy) taki output, a nie inny, z czego to wynika.
To nie wszystkie – ale bardzo ważne – wnioski i petycje płynące z VI Forum Kreatywności, do których doszli goście VI Forum Kreatywności Stowarzyszenia Kreatywna Polska: specjaliści z sektora kultury i kreatywnego (SKK).
Zobacz, o czym rozmawialiśmy z nimi podczas VI Forum Kreatywności:
https://www.kreatywnapolska.pl/vi-forum-kreatywnosci-podsumowanie-wnioski/
VI Forum odbyło się 16 września 2025 r. stacjonarnie w Kinie Kultura oraz online w Internecie, na kanale YouTube Stowarzyszenia.
17 września odbył się warsztat na temat tworzenia SWOT dla sztucznej inteligencji.
Dziękujemy wszystkim, którzy przybyli 16 września na VI Forum Kreatywności do Kina Kultura oraz włączyli transmisję Forum na YouTube Stowarzyszenia Kreatywna Polska.
Zapraszamy do oglądania Forum Kreatywności – w całości, lub wybranych paneli na kanale YouTube Stowarzyszenia Kreatywna Polska.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Forum Kreatywności to bezpłatne spotkanie organizowane przez Stowarzyszenie Kreatywna Polska dla osób działających w sektorach kultury i kreatywnych (SKK).
Fora Kreatywności dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Instytutu Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych.
Stowarzyszenia Kreatywna Polska (www.kreatywnapolska.pl) jest najbardziej reprezentatywną organizacją skupiającą polski sektor kreatywny reprezentują liczne podmioty z branży kultury i kreatywnej, a także organizacje polskich twórców, przedsiębiorców, wydawców, producentów, nadawców oraz dystrybutorów treści.